Summer Summit Choral Festival 2024, opening concert: Choir Club Concert
5.00 ip.17.00

Summer Summit Choral Festival 2024, opening concert: Choir Club Concert

Tapiolan kuoron kuorokerhojen kesäkimara esittelee Tapiolan kuoron kuorokerhoryhmien kevään 2024 aikana sekä kuoropäiväleirillä 3.-7.6. harjoiteltua ohjelmistoa. Konsertissa esiintyy sekä leiriläisiä että Tapiolan kuoron kuorokerhojen oppilaita ohjaajiensa kanssa.

Tapiola Choir’s choir club concert showcases the choir club’s Spring semester 2024 program as well as Choral Summer Camp’s (3rd - 7th June) rehearsed program. Tapiola Choir’s choir clubs and Summer Camp participants perform their programs with their teachers.

Summer Summit Choral Festival 2024: Tapiola Choir & TIARA

Summer Summit Choral Festival 2024: Tapiola Choir & TIARA

Lauantaina 8.6.2024 Tapiolan kuoro saa vieraakseen Riikan katedraalikoulun tyttökuoro TIARAn, jonka luona kuoro vieraili kesäkuussa 2023 osana 60-vuotisjuhlavuotensa ohjelmaa. Konsertissa kuullaan molemmilta kuoroilta omaa ohjelmistoa sekä yhteisteoksia.

On Saturday 8th of June 2024 Tapiola Choir hosts Riga Cathedral School’s Girl’s Choir TIARA, who the choir visited in June 2023 as a part of Tapiola Choir’s 60th Anniversary Year Program. In the concert we will hear both choirs separately and a few joint pieces as well.

Summer Summit Choral Festival 2024: Gala Concert

Summer Summit Choral Festival 2024: Gala Concert

Summer Summit -festivaalin päättävä Gaalakonsertti esittelee Tapiolan kuoron kolmannen kansainvälisen sävellyskilpailun finaaliin valittuja teoksia. Konsertissa myös julkistetaan ja jaetaan sävellyskilpailun palkinnot.

Summer Summit Festival ends with the Gala Concert, which showcases the finalist pieces of Tapiola Choir’s 3rd international Choral Composition Competition. The prizes will be published and rewarded at the Gala Concert.

Som året går - Kuoromusiikin kausikonsertti
maalisk.

Som året går - Kuoromusiikin kausikonsertti

Tapiolan kuoro saa ensimmäistä kertaa vieraakseen Sankt Annæ Pigekor -tyttökuoron Tanskasta. Molemmat kuorot ovat saaneet alkunsa koulussa: espoolaiset Tapiolan koulussa vuonna 1963 ja kööpenhaminalaiset Sankt Annæ Gymnasiumissa 1973, missä kuoro toimii edelleen yhteensä 130 laulajan voimin.

Tapiolan kuoro 60 vuotta - juhlakonsertti
lokak.

Tapiolan kuoro 60 vuotta - juhlakonsertti

Tapiolan kuoron 60-vuotisjuhlavuosi huipentuu upeaan gaalakonserttiin Tapiolasalissa. Konsertissa esiintyy nykykuoron lisäksi suuri joukko kuoron alumnilaulajia sekä Espoon musiikkiopiston muusikoita. Konsertin ohjelmassa on uusien, kantaesitettävien kotimaisten säveltäjien kuoroteosten lisäksi mm. Einojuhani Rautavaaran Tapiolan kuorolle säveltämä kuoro-ooppera Marjatta matala neiti. Teoksen on uudelleenohjannut Juulia Tapola sekä puvustanut Joona Huotari. Marjatan roolissa kuullaan sopraano Tuuli Lindeberg. Ruotuksen emäntänä kuullaan Tapiolan kuoron alumni, sopraano Olga Heikkilä.

Konsertin johtaa Pasi Hyökki.

Liput 30 / 25 / 10 € täältä

Espoon musiikkiopisto 60 vuotta
lokak.

Espoon musiikkiopisto 60 vuotta

Espoon musiikkiopisto juhlii 60 toimintavuottaan kavalkadikonsertilla, jossa EMOn toiminnan monipuolinen kirjo esittäytyy. Ohjelmassa mm. solistinumeroita, kamarimusiikkia, rytmiikkaa sekä Tapiolan nuoret sinfonikot yhdessä Tapiolan kuoron kanssa. Konsertissa kuullaan tilaussävellykset Seppo Pohjolalta ja Olli Kortekankaalta.

Kangasniemen Musiikkiviikot, avajaiskonsertti su 16.7.2023
heinäk.

Kangasniemen Musiikkiviikot, avajaiskonsertti su 16.7.2023

Kangasniemen Musiikkiviikkojen avajaiskonsertissa nuoret musiikin moniosaajat valtaavat sydämet ja kirkkosalin. Tapiolan kuoro esittää Kangasniemen kirkossa uudempaa, kansainvälistä kuororepertuaaria sekä kotimaisia kuoroklassikoita Einojuhani Rautavaarasta Jean Sibeliukseen.

sunnuntai 16.7. klo 19, Kangasniemen kirkko

liput 27,50€ täältä

Tapiolasta maailman ympäri to 1.6.2023

Tapiolasta maailman ympäri to 1.6.2023

Tapiolan kuoro syntyi 1963 Tapiolan koulussa musiikinopettaja Erkki Pohjolan toimesta. Kansainväliselle kentälle se murtautui 1971 voittamalla BBC:n Let the Peoples Sing -kilpailun. Siitä alkoi nyt jo yli 50 vuotta kestänyt ja noin 35 maan kautta laulettu matka Tapiolasta maailman ympäri. Tuliaisiksi vietiin ja tuotiin paikallisia lauluja, jotka välittävät tunnelmia vuosikymmenten takaisista perhemajoituksista, bussimatkoista, eksoottisista paikoista ja kulttuurisista kohtaamisista.

60-vuotias lapsikuoromme toivottaa teidät tervetulleiksi mukaan ainutlaatuiselle matkalle!

Liput 25 / 15 € täältä

Kuorokerhojen kevätkimara pe 26.5.2023
toukok.

Kuorokerhojen kevätkimara pe 26.5.2023

Tapiolan kuoron kaikki kuorokerhoryhmät, valmentava esikuoro sekä Tapiolan kuoro esiintyvät koko kuoroperheen yhteisessä Kevätkimarassa Pohjois-Tapiolan koululla perjantaina 26.5.2023 klo 18. Konsertissa esiintyviä ryhmiä johtavat kuorokerhojen ohjaajat, Tapiolan kuoroa johtaa Pasi Hyökki.

Liput 10 / 5 € täältä